Domovská stránka » Udržitelnost a odpovědnost » OCHRANA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ PRO NÁS I PRO DALŠÍ GENERACE
  • Odpovědná budoucnost

    OCHRANA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ PRO NÁS I PRO DALŠÍ GENERACE

    Ve spolupráci s:
    Foto: Archiv Tipsport
    Ve spolupráci s:
    Foto: Archiv Tipsport

    Ochrana životního prostředí je zásadní pro budoucnost celé společnosti. Právě proto se Sázková společnost Tipsport rozhodla založit nadaci a zaměřit její filantropické aktivity tímto směrem.

    LUCIA ŠTEFÁNKOVÁ

    Ředitelka Nadace Tipsport

    vzděláním antropoložka, praxí strategická plánovačka, PR manažerka, šéfka firemních nadací, specialistka na filantropii a CSR

    Sázková společnost Tipsport se rozhodla založit nadaci. Co vás k tomu vedlo?

    Akcionáři Tipsportu podporovali veřejně prospěšné projekty od vzniku firmy v roce 1991. Bylo jen otázkou času, kdy holding sdruží svoje aktivity pod nadaci. Jsme dnes už velká firma, máme tisíce zaměstnanců a také odpovědnost za náš byznys, tedy za lidi, kteří u nás pracují i za klienty, kterým můžeme předat filantropické poselství. Je to naší povinností.

    Na co se zaměřuje nadace Tipsport?

    Naší prioritou je životní prostředí. Jedná se o nejdůležitější téma současnosti a také jediný společenský problém, na kterém se shodne většina české populace. Většina veřejnosti, až 80 %, si uvědomuje, že klimatické změny jsou způsobené lidskou činností a ohrožují budoucnost. Proto všichni musíme měnit svoje chování.

    Ekologie s činností firmy Tipsport přímo nesouvisí. Zvažovali jste i tento aspekt při tvorbě strategie?

    Nepovažujeme za správné míchat veřejnou prospěšnost s byznysem. Jsou témata, jako například zodpovědné hraní, kde je Tipsport velice aktivní. Pro nadaci ale bylo zásadní, aby mezi obchodní činností holdingu a nadačním tématem nebyla přímá souvislost.

    Nadační cíl je lepší Česko, ne lepší byznys. Vybrali jsme si pro naši značku těžší cestu, ale z hlediska dosahu máme šanci změnit chování lidí a spojit je pro dobrou věc. A to je podstatné.

    Naší prioritou je životní prostředí. Jedná se o nejdůležitější téma současnosti a také jediný společenský problém, na kterém se shodne většina české populace.

    V roce 2020 jste spustili kampaň Jeden Čech, jeden strom. Co bylo vaším hlavním impulsem?

    Hledali jsme projekt s pozitivním poselstvím, který by spojoval komunity pro společný cíl. Nejsme ekologičtí experti a nechceme lidi poučovat. Proto jsme se rozhodli začít sázením stromů, do kterého se může zapojit každý. A vysadit tak 10 milionů stromů, za každého občana České republiky jeden strom. 

    Co všechno se vám podařilo?

    Od roku 2020 jsme strategickým partnerem občanské iniciativy Sázíme budoucnost a pomohli jsme jí růst. Financujeme její chod i komunikační kampaně. Dnes jsou v iniciativě, i díky nám, aktivní desítky firem. Za dva roky se podařilo vysadit kolem 2 milionů stromů, což je fantastické číslo. Projekt jsme postavili na nohy a je čas jít dál. 

    Jaké máte další plány?

    Budeme nadále sázet stromy a podporovat v této činnosti lokální komunity po celé republice. Chceme ale také pokračovat v inovativní práci a pomoci novým ekologickým projektům, které můžou měnit naši krajinu. Budeme nadále investovat do rozvoje sdílené mobility ve městech, což má na ekologii také přímý dopad. Jsme připraveni dělat víc a víc. 


    V TOMTO ČLÁNKU JSTE SE DOČETLI:

    • Jaká je podstata Nadace Tipsport
    • Ekologie a činnosti firmy Tipsport
    • O kampani „Jeden Čech, jeden strom“
    • Úspěchy a plány do budoucna
    Další článek