Dámy, pánové a sardynky,
souhlasím s Vámi, že tohle oslovení není vůbec obvyklé a v obvyklé korespondenci ani vhodné, ale do obyčejného „dámy a pánové“ by se mi nepodařilo vměstnat hrubku.
A jsem rád, že velká část sardinek tísnících se v narvaném autobusu se zrovna vrátila k prvnímu řádku a tu hrubku hledá.
Pamatujete, kdo se loučíval na televizní obrazovce slovy slunce v duši a co říkávala každou neděli Tereza Pergnerová v Esu? Kdykoli se zeptám na semináři, většina populace si vzpomene na Jána Zákopčaníka a Čágo Bélo, šílenci. Obě hlášky vzbuzovaly emoce a úsměv. Ne zrovna v tomhle pořadí.
Nezáleží, zda něco vyrábíte, prodáváte nebo servisujete… V moři konkurence se potřebujete odlišit! A neodlišíte se, pokud budete dělat věci, které dělají všichni, v době, kdy je všichni dělají.
Pokud budete posílat klientům PFka v prosinci – jak to dělá konkurence – zapadnete do hromady dalších dvou stovek přání, které se na stole rvou o pozornost příjemce.
Ale pokud takové PF pošlete už v září – a motiv nemusí být vůbec vánoční – budete první a po tři měsíce také jediní na nástěnce svého klienta. Vy totiž nedáte zákazníkovi jen přání k Vánocům – Vy dáte klientovi emoci.
A proč bychom se omezovali jen na Vánoce? Proč nevyužít svátek zamilovaných nebo mezinárodní den mrkve?
V životě – a tedy ani v písemné komunikaci – nemáte nikdy druhou šanci udělat perfektní první dojem, proto přemýšlejte, jak se odlišit a zůstat zapamatovatelnými a proč místo „dobrý den“ oslovit v e-mailu příjemce jeho jménem.
S přáním 3,47 tun úspěchů a 324 úsměvů se loučí Radim Martynek
