Home » Smart City » MUŽE V KOSMETICKÉM OBORU JE POTŘEBA SI HÝČKAT
Smart City

MUŽE V KOSMETICKÉM OBORU JE POTŘEBA SI HÝČKAT

Úspěch značky je založený na jednotlivých ženách, které kosmetiku prodávají přímo zákaznicím. Nesetkáváte se s názorem, že v dnešní době je efektivnější např. internetový prodej než osobní kontakt s každou ze zákaznic?
MB:  Mnoho lidí dnes preferuje nákup v pohodlí domova, takto ovšem nakoupíte věci, které dobře znáte. Když potřebujete poradit, obrátíte se na někoho, kdo se vám bude věnovat. Mary Kay je založena na zákaznickém servisu. Nezávislé kosmetické poradkyně se svým zákaznicím věnují vždy osobně, dělají jim analýzu pleti, dávají vyzkoušet vhodné přípravky a vysvětlují aplikaci. To se na internetu nedozvíte. Pro své stávající zákaznice mají naše kosmetické poradkyně osobní webové stránky, kde si zákaznice mohou doobjednávat přípravky Mary Kay..

Uplatňují se ženy také ve vedení společnosti nebo je složení zaměstnanců na vyšších pozicích genderově vyrovnané?
BCH: U nás v ČR/SR máme v management týmu pouze ženy. Na evropské a globální úrovni je složení vyrovnané.

Jaká pozitiva a negativa podle Vás s sebou nese ryze ženský kolektiv?
BCH: Ženy mají podle mě přirozenou tendenci si naslouchat, pomáhat a podporovat se. Co nám ovšem až tolik nepomáhá, je porovnávání se s ostatními a dokazování sobě či ostatním, že jsem také tak dobrá nebo lepší.

Jak se stavíte k mateřství a k časové náročnosti, kterou péče o děti představuje?

Víme, že ne v každé firmě jsou přátelské a vstřícné vztahy samozřejmostí, a staráme se společně o dobrou atmosféru v kanceláři, abychom sem chodily rády – konec konců někdy si sem přece přicházíme od našich dětí tak trochu odpočinout.

BCH: Naše nezávislé kosmetické poradkyně si samy určují, kolik času chtějí věnovat práci a kolik svým dětem. To je často i důvod, proč k nám přicházejí. Někdy je to právě až s příchodem dětí, kdy si žena uvědomí, že již nechce od rána do večera pracovat.Co se týká našich zaměstnanců, na určitých pozicích nabízíme flexibilní pracovní dobu, zkrácené úvazky a práci z domova. Hodně velkou roli asi hraje i to, že je nás tu mnoho žen s dětmi a máme pro sebe pochopení a vycházíme si vstříc, jak jen to jde. Víme, že ne v každé firmě jsou takové přátelské a vstřícné vztahy samozřejmostí, a staráme se společně o dobrou atmosféru v kanceláři, abychom sem chodily rády – konec konců někdy si sem přece přicházíme od našich dětí tak trochu odpočinout.

Mají u Vás ve společnosti místo také muži? Jaké jsou jejich nejčastější pracovní pozice?
MB: Ano, máme ve firmě několik mužů a to jak v oblasti digitálního marketingu, tak v oblasti financí, IT či skladového hospodářství. „Naše“ muže si tak trochu hýčkáme, neboť svou přítomností přispívají k lepší vyváženosti v kolektivu, k trochu jiné dynamice než v úplně ženském kolektivu a doufáme, že se jejich počty budouzvyšovat.

Next article