Home » Outsourcing a franchising » SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST SE TÝKÁ I PODNIKÁNÍ
Outsourcing a franchising

SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST SE TÝKÁ I PODNIKÁNÍ

Společenská odpovědnost firem jako součást konceptu trvale udržitelného rozvoje je pojem, který je u nás v Česku už poměrně známý a zavedený. Měří a hodnotí nejen ekonomické výsledky, ale také výsledky sociální nebo environmentální. Řeší se témata jako etika, transparentnost, budování pozitivních vztahů, kvalita výrobků a služeb, ochrana duševního vlastnictví, odpovědné nakupování nebo pozitivní dopad na ekonomiku na lokální úrovni. 

Pokud podnikatel pracuje přímo v lokalitě, kde žije, pak má jeho aktivita pozitivní dopad právě na rozvoj místa, kde tráví nejvíce času.

Právě podpora malých a středních podnikatelů přímo v místě jejich činnosti je pro naše podnikatelské kluby Business for Breakfast jednou z klíčových věcí. Pokud podnikatel pracuje přímo v lokalitě, kde žije, pak má jeho aktivita pozitivní dopad právě na rozvoj místa, kde tráví nejvíce času. A to v oblasti hospodářské, ekonomické i sociální. Jednoduše řečeno – pokud se podnikatelům v jejich lokalitě bude dařit, budou svým podnikáním rozvíjet a zvyšovat životní úroveň místních obyvatel. 

Proto je nesmírně důležité, aby se podnikatelé na lokální úrovni pravidelně scházeli, hovořili o lokálních příležitostech, navzájem se podporovali, dlouhodobě spolupracovali, otevírali si dveře k důležitým kontaktům a doporučovali si navzájem zakázky. Každý touto aktivitou přispívá ke vzájemné prosperitě jednotlivců a tím i k celkové kultivaci podnikatelského prostředí.  

Kamila Zárychtová
zakladatelka a ředitelka Business for Breakfast Česká republika, s.r.o

Next article