Skip to main content
Domovská stránka » Business, trips & MICE » EVENTY TENDRUJTE CHYTŘE – UŠETŘÍTE ČAS I PENÍZE
ADVERTORIAL

Výběrové řízení (VŘ) na uspořádání eventu není o výběru nejlevnější nabídky. Správně nastavený tendr je investice, která se vám vrátí v kvalitě výsledného projektu. Jak tedy na to?

Daniel Olszyna

člen výkonného výboru České eventové asociace

Chcete interně studovat 10 agenturních prezentací? Věřím, že ne. Nikdo vám tím samozřejmě neupírá právo výběru, stačí ho jen udělat chytře. V prvním kole si nechte zaslat profil vytipovaných agentur a jejich referenční projekty. S těmi, co zaujmou, si dejte online call nebo schůzku. Rychle poznáte, s kým vám do budoucna bude fungovat chemie. Až pak zadejte úzkému poolu agentur ke zpracování detailní návrh. Šetříte čas i náklady na obou stranách.

Dobrý brief je základ. Nejde jen o termín, lokaci a počet účastníků. Dejte agenturám kontext – proč akci pořádáte, co je skutečným cílem a kdo je vaše cílová skupina. Čím lepší zadání dáte, tím lepší návrhy dostanete. Umožněte agenturám detailní debrief. Už to, jak a na co se budou ptát, vám pomůže udělat si obrázek o jejich odbornosti.

Uveďte alespoň orientační rozpočet. Bez něj agentury nemůžou trefit, jaký level řešení čekáte. Jiný návrh připravíte za milion, jiný za tři. Nastavte od počátku i jasná kritéria hodnocení, dejte jim metriky a těch se držte při vyhodnocení (kreativita, reference, cena apod.).

Nezadávejte do VŘ přílišné detaily ani vaši komplexní představu o scénáři akce. Popište cíl a klíčové požadavky – a nechte agentury navrhnout, jak by k řešení přistoupily. Pouze tak poznáte jejich přístup, myšlení i kreativitu.

tendr
Zdroj: Adobe Stock

Solidní nabídka nevznikne za víkend. Ideální čas na přípravu jsou alespoň 3 týdny. Berte v potaz, že první týden často vezme agenturám jen analýza vašeho zadání. V případě vícekolového procesu máte jistotu, že agentury vaše poptávka časově nezaskočí.

Pokud si nejste jisti, že akci opravdu chcete realizovat, výběrové řízení nevypisujte. Zbytečně pálíte čas i peníze všech stran, agenturám berete chuť spolupracovat a vaší firmě dobré jméno.

Agentury do nabídek investují týdny práce a často až stovky tisíc korun v nákladech. Zaslouží si vědět, proč neuspěly, co bylo skvělé a co méně. Případným skicovným pro nevítězného finalistu tendru můžete prokázat, že si jeho práce opravdu vážíte, i když tentokrát mu to těsně nevyšlo.

Next article