Skip to main content
Domovská stránka » Ekologické Česko » UGO: INOVACE, UDRŽITELNOST, EKOLOGIE A ŽIVOT V ROVNOVÁZE
ADVERTORIAL

Jednou z cest, jak dosáhnout udržitelnosti, je podpora značek, pro které je udržitelnost a ekologie jedním z hlavních pilířů. K těmto značkám se hrdě hlásí společnost UGO, jež činí akční kroky k tomu, aby pomohla žít lidem zdravěji a chránila přírodu kolem nás.


Cirkulární ekonomika, to je oč tu běží

Zásady cirkulární ekonomiky značka UGO respektuje jak využíváním 100 % recyklovaného plastu, tak i využíváním odšťavněné dužiny, která by jinak končila ve zbytcích z krnovské výroby. Dále s dužinou pracují v Biopekárně Zemanka a vyrábějí z ní UGO Dužinky – cirkulární sušenky a krekry. UGO připravuje také projekt založený na využití bioodpadu, který vzniká v UGO Salatériích. Cílem je jeho přeměna v kompostovací kuličky – Ugulky

UGO šetrněji aneb UGO a ekologie

Co dělá značka UGO proto, aby byl její provoz ekologický? Představila program UGO šetrněji založený na třech krocích, a sice reduce, reuse a recycle. Pod slůvkem reduce se ukrývá snížení spotřeby obalů. Co značí slovo reuse? Že značka preferuje obaly, které je možné používat opakovaně. Třetím krokem je krok recyklace, který odkazuje k tomu, že když už se nějaký ten plast používá, je snahou ho vždy zrecyklovat.

Obaly UGO pod drobnohledem

Zůstaňme ještě chvíli u obalů. V UGO Salatériích servírují jídla na porcelánu a drinky ve skle, aby minimalizovali spotřebu jednorázových plastů, zároveň usilují o to, aby postupně přešli jen na plasty vyrobené ze 100% recyklovaného materiálu.

Kromě toho podporují zákazníky, kteří přichází s vlastní nádobou a sami vyrobili skleněnou láhev – tumbler, kterou si zákazníci mohou opakovaně naplnit teplými i studenými drinky. Současně se značka UGO zapojila i do projektu REkrabička, kdy je na vybraných provozovnách za vratnou zálohu možné tuto krabičku opakovaně používat pro odnos pokrmů a ušetřit tím nejen přírodu ale i finance. Dále značka uzavřela spolupráci s firmou Refork a od dubna 2023 bude na svých provozovnách zavádět příbor z dřevěné drti, která vznikla jako druhotný odpad při zpracování dřeva v Česku.

A výsledek těchto kroků? Během dvou a půl roku společnost UGO výrazně překonala svůj závazek ušetřit 15 tun plastu stanovený v rámci kampaně #dostbyloplastu vyhlášené Ministerstvem životního prostředí.

Recept na život v rovnováze

Rostlinná strava, spolupráce s Čerstvě utrženo, možnost účasti v programech UGO Očistný půst a využívání kvalitních surovin. To je souhrn toho, co značka UGO dělá proto, aby lidem umožnila žít zdravěji. „Snažíme se nakupovat suroviny u lokálních pěstitelů. Objíždíme farmy, diskutujeme s českými dodavateli a radíme se s nimi, jak pro UGO zajistit ty nejkvalitnější suroviny po celý rok.“


O ZNAČCE UGO

  • Značka byla v roce 2005 založená Markem Farníkem a jeho manželku Katkou.
  • První UGO juice bar byl otevřený v roce 2006 v Ostravě. Dnes značka provozuje 60 Freshbarů a Salaterií po celém Česku a Slovensku.
  • Kromě čerstvých šťáv a smoothies nabízí UGO i zdravé jídlo a další vyváženou stravu.
Next article