Domovská stránka » Inovativní podnikání » PROPOJENÍ KLIENTA S PORADCEM A FINANČNÍMI INSTITUCEMI. VŠE ON-LINE
ADVERTORIAL

Digitální technologie přináší disrupci v prodeji finančních produktů. V blízké budoucnosti bude zprostředkovávat finanční produkty pouze ten, kdo klientům pomůže v řešení jejich životních situací rychle a nabídne servis dostupný kdykoliv.


Již dnes se v ČR 70 % objemu prodeje finančních produktů odehrává prostřednictvím externí distribuce, tedy přes finanční poradce. A tento trend bude sílit. Klienti mají téměř nulovou loajalitu vůči finančním domům. Nezajímá je, která banka jim poskytne hypoteční úvěr, rozhodující je úroková sazba a další parametry smlouvy. Finanční produkty se navíc dále komoditizují také v pojišťovnictví, a to kvůli jejich jednoduchému a rychlému porovnávání díky různým srovnávačům pojistných podmínek. 

Mějte pod kontrolou správu svých osobních financí

FOTO: SAB servis

Neprodávat produkty, nabízet řešení

Banky a pojišťovny nejsou na rozdíl od finančních poradců schopné udržet si klienty dlouhodobě. Ti totiž mají s klienty vztahy a znají jejich životní situace. Finanční produkty jsou samozřejmě stále součástí řešení, ale nejsou na prvním místě. Špičkový poradce totiž ví, že jeho největší přidanou hodnotou je najít pro klienta řešení, a ne mu sjednat produkt. Což je úplně jiný přístup než v pobočkách finančních institucí, které se hlavně soustředí na plnění prodejního plánu.

Elektronický šanon. Už nemusíte hledat zašantročené dokumenty

Předehnat banky

Poslední velkou výhodou bank je, že mají obrovské množství dat o klientovi. Vědí přesně, kolik vydělává a kolik a za co utrácí. Kvalita tuzemských bankovních aplikací je vysoká, ale problémem finančních institucí zůstává, že nabízí klientům pouze vlastní produkty. Jednoduše řečeno, banka má data a pěknou aplikaci, ale nemá vztah a není nezávislá. Finanční poradci mají vztah, ale potřebují dohnat banky a nabídnout klientovi rozsáhlou aplikaci, která nebude omezená na jednu finanční instituci. Pak natrvalo předeženou banky a pojišťovny, kterým zůstane jen role poskytovatele produktů s nízkou marží. A vysoká marže připadne poradcům za poskytované poradenství a servis.

Nejlepší aplikaci na trhu pro lídry a poradce najdete ZDE

Mobilní aplikace myPLANN

Na trh přichází mobilní aplikace myPLANN, která propojuje klienta s jeho finančním poradcem a finančními institucemi. Vyvíjí ji SAB servis, jedna z největších servisních organizací pro finanční poradce. Již nyní klientům poskytuje přehled o jejich majetcích, smlouvách a aktuálních hodnotách. Umožňuje jim kdykoliv komunikovat s poradci, v bezpečném prostředí sdílet dokumenty a podepisovat smlouvy.

FOTO: SAB servis

Tržní příležitosti

Pomocí aplikace je možné zachytit klientovy potřeby a předat je okamžitě poradci. Velkou příležitostí pro další rozvoj je implementace evropské směrnice PSD2, která umožňuje licencovaným subjektům získat bankovní data klienta, pokud k tomu dá souhlas. Pak bude mít klient skutečně všechny informace na jednom místě ve své aplikaci: pohyby na svém běžném účtu, celkový přehled majetku i kdykoliv dostupného vlastního poradce.


SAB servis je členem České Fintech Asociace.

Další článek