Domovská stránka » Malé a střední podniky » MAMA DOMISHA: NEJLEPŠÍ JE ZAČÍT PODNIKAT BOKEM PŘI SOUČASNÉM ZAMĚSTNÁNÍ
Malé a střední podniky

MAMA DOMISHA: NEJLEPŠÍ JE ZAČÍT PODNIKAT BOKEM PŘI SOUČASNÉM ZAMĚSTNÁNÍ

Mama Domisha
Mama Domisha
FOTO: Archiv Mama Domisha

Influencerka Mama Domisha, vlastním jménem Dominika Šťovíčková, se proslavila nejen na Instagramu, kde má téměř 400 000 sledujících. Má svůj e-shop s diáři, tiskovinami Zulema.cz, e-shop s kvalitními náušnicemi USHI.cz, které sama navrhuje a jsou vyráběny českými zlatníky, a také se podílí na vývoji potravin v čele s oříškovými krémy, a na vývoji doplňku stravy.

Mama Domisha

MAMA DOMISHA

blogerka, youtuberka, influencerka a podnikatelka

Je partnerkou Erika Meldika, který je jedním ze zakladatelů ViralBrothers. Je maminkou dvou dětí

Co bylo nejtěžší v začátcích vašeho podnikání? 

Začátky jsou pochopitelně vždy těžké. Co se týče mých prvních projektů, nejtěžší bylo to, že jsem musela vše zařídit sama, od výroby až po expedici. V případě naší nové firmy USHI jsme na to s partnerem Erikem Meldikem ale dva a máme za sebou už nějaké zkušenosti s podnikáním, takže to pro nás už v tomto směru zase tak těžké nebylo. Na druhou stranu jsme se však dostali do úplně nového segmentu s drahými kovy, který jsme předtím neznali, takže jsme se museli naučit spoustu nového.

Pustila byste se do podnikání dříve, kdybyste věděla, do čeho jdete, nebo byste naopak počkala, až budou děti starší? 

Naopak bych se do podnikání pustila ještě před dětmi. Znám dnes spousty mladých dvacetiletých začínajících podnikatelů a závidím jim čas a energii, kterou do toho mohou vkládat. S dětmi je to hodně náročné, ale není to nemožné. Já svoje první podnikání rozjela právě když mému synovi byl jeden rok. A nejsem jediná. Spousta maminek na mateřské začíná podnikat, protože ví, že pak bude práce v zaměstnání s dětmi náročná.

Každý podnikatel občas udělá chybná rozhodnutí. Jaká byla ta vaše nejzásadnější?

V našem čerstvém podnikání jsme zatím naštěstí žádná zásadní chybná rozhodnutí neudělali, protože postupujeme velmi opatrně a neženeme se za žádným závratným ziskem. Pokud bychom se ale podívali na naše podnikání s oříškovými másly, tam byla velká chyba, že jsme byli moc důvěřiví, a to se nám vymstilo. Nicméně jsme se z chyby poučili a nakonec to dopadlo nejlépe, jak mohlo a my výrobu přesunuli k českému výrobci Grizly, kde nám jde spolupráce pěkně od ruky a rozšířila nám možnosti.

Máte nějakou radu pro ty, kteří podnikají nebo o podnikání uvažují?

Lidem, kteří uvažují o podnikání, bych rozhodně doporučila začít a nebát se toho. Podnikání totiž často lidem umožňuje pracovat odkudkoliv na světě a přináší velkou svobodu. Je ale dobré si uvědomit, že při podnikání člověk obvykle pracuje mnohem více než zaměstnanec, ale jste svými pány. Většinou se riskovat vyplatí, je ale třeba si zároveň podnikání dobře promyslet a neutopit v něm všechny úspory. Nejlepší je začít podnikat bokem při současném zaměstnání. Věnovat tomu veškerý volný čas a až nastane ta správná chvíle, věnovat se tomu naplno.

Investujete do reklamy nebo k tomu využíváte pouze vaše sociální sítě, kde máte hodně sledujících a zároveň jsou zdarma?

Co se konkrétně značky USHI týče, využíváme pouze naše sociální sítě. V případě naší potravinové značky spadající pod značku Grizly se s e-shopem Grizly podporujeme navzájem. Stejně tak je to se značkou Venira, kde mám také své produkty by @mamadomisha. Uvědomujeme si, že díky velké fanouškovské základně máme obrovskou výhodu právě v tom, že nemusíme utrácet za reklamu.

Další článek