Domovská stránka » MÁTE NÁPAD, ALE CHYBÍ VÁM PENÍZE? VYUŽIJTE CROWDFUNDING!
Podnikání

MÁTE NÁPAD, ALE CHYBÍ VÁM PENÍZE? VYUŽIJTE CROWDFUNDING!

Ve spolupráci s:
Photo: Adobe Stock
Ve spolupráci s:
Photo: Adobe Stock

BARBORA HANČÍKOVÁ

ředitelka Hithitu

Co mají společného Národní divadlo v Praze, Eiffelova věž v Paříži či Socha svobody v New Yorku? Bez lidí, kteří se na jejich opravu nebo dostavbu finančně složili, by zřejmě nikdy nevznikly. Doba se změnila a internet dal hromadnému financování –  crowdfundingu –  jiný rozměr. Crowdfunding je způsob alternativního nebankovního financování, při němž se větší počet jedinců podílí menším finančním obnosem na vybrání předem nastavené cílové částky. Původ slova pochází z anglického crowd (dav) a funding (financování). V crowdfundingu může jít téměř o cokoliv: o nastartování nového podnikání, uvedení novinky zaběhlé značky, otevření restaurace či kulturního prostoru nebo vydání knížky. Věděli jste třeba, že právě crowdfundingová kampaň pomohla v roce 2008 Baracku Obamovi vyhrát volby?

Paleta hromadného financování je poměrně pestrá. Naleznete na ní odměnový crowdfunding, kdy přispěvatel získává od autora projektu za svůj příspěvek předem definovanou odměnu (produkt nebo službu). Vedle něj stojí crowdfunding charitativní, neboli veřejná sbírka, kdy dárce neočekává žádnou protihodnotu. Pak tu je crowdfunding podílový, kdy autor projektu za poskytnuté peníze odevzdává podíl ze své firmy. A v neposlední řadě crowdfunding dluhový, kdy je vybrané peníze potřeba vrátit. Alespoň takhle spektrum hromadného financování definoval profesor Steven Bradford, jehož názvosloví je nejbližší odrazu dnešní reality na českém trhu.

Každý z výše zmíněných druhů má svoje pro a proti a co se hodí pro jednoho, nemusí být ideální pro druhého. Podstatný je ale princip, na kterém crowdfundingové platformy fungují: umožňují velkému množství lidí virtuálně přispět a podpořit tak vybraný projekt, který v podstatě vznikl v jakékoliv oblasti či za jakýmkoliv účelem. Představte si, jak by tenkrát Národnímu divadlu ulehčilo práci, kdyby mohlo propagovat svoji sbírku přes internet. 

Nejpopulárnější typ hromadného financování, který celosvětově reprezentuje americký Kickstarter, v České republice platforma Hithit, je odměnový crowdfunding. Příkladem úspěšné crowdfundingové kampaně jsou zlínské Vasky a jejich ručně vyráběné tenisky. Na Hithitu chtěli vybrat 450 tisíc, nakonec jim jejich fanoušci poslali přes 5 milionů. 

Odměnový crowdfunding je takový šampon s kondicionérem. Pokud se dobře připravíte, můžete získat nejenom potřebné finance na rozvoj produktu, ale zocelíte a rozšíříte svoji základnu zákazníků. Je to marketing, předprodej a průzkum trhu dohromady. Pokud neuspějete, nic neriskujete, získáte podstatnou zpětnou vazbu, a to bez dluhů v bance. 

Závěrem nezapomeňte, že i u crowdfunding platí, že štěstí přeje připraveným. Do kampaně se člověk musí vrhnout po hlavě a nejvíc práce ho častokrát čeká až po skončení projektu. Crowdfundingovou kampaní tedy nic nekončí, naopak všechno podstatné začíná. To by vám herci z Národního mohli vyprávět. 

Další článek
Domovská stránka » MÁTE NÁPAD, ALE CHYBÍ VÁM PENÍZE? VYUŽIJTE CROWDFUNDING!
Podnikání

PRACOVNÍ CESTA MŮŽE BÝT NEZAPOMENUTELNÝ ZÁŽITEK

Kvalitní hotel, dobré jídlo a klimatizovaný sál jsou základ dobré konference nebo obchodního jednání. Není ale stejně důležitá cesta? Naštěstí může díky třídě Premium Economy dnes létat v maximálním pohodlí každý z pozvaných.

MICE je zkratka z anglických slov Meetings, Incentives, Conferencing & Exhibitions. Česky se překládá jako Setkání, motivace, konference a výstavy. Někdy se jí také říká prostě kongresová turistika. Zažil ji každý, kdo někdy letěl na mezinárodní pracovní schůzku, brífink nebo třeba obchodní jednání. A jen málokdo na takovou cestu nerad vzpomíná. MICE turistika je totiž vždy spojená s vysokou úrovní služeb. Ať už je to ubytování, stravování, konferenční prostory nebo večerní program, vždy by měla minimálně příjemně překvapit.

Delegáti a pořadatelé MICE akcí to dobře vědí a umí naplánovat celou konferenci či jednání ke spokojenosti všech pozvaných. Stejně tak ale musí umět udržet náklady na uzdě. Aby nemuseli šetřit na kvalitě, využívají často partnerství s hotely či kongresovými centry.

Jak na dopravu?

Není to ale jen o ubytování a aktivitách, nýbrž také o cestování. Například Lufthansa Group nabízí delegátům možnost spolupráce, která jim umožňuje nakupovat letenky pro účastníky akce za výhodnější cenu. Kromě toho nabídne flexibilní rezervace letenek pro případ nečekaných změn. Netýká se to přitom pouze linek, které provozuje přímo Lufthansa. Díky mezinárodní spolupráci lze v programu využívat například i letů Austrian, Air Canada, Air China, ANA, Brussels, Eurowings, LOT, SWISS nebo United.

Nízká cena, prémiový komfort

Další výhodou je kupříkladu možnost objednat účastníkům akce sedadla třídy Premium Economy. Lze je pořídit za příznivou cenu a nabídnou mnohem lepší komfort. Cestující mají až o polovinu více prostoru. Mohou si nechat odbavit dvě velká zavazadla, jídlo jim stevard či letuška naservíruje důstojně z porcelánu. Na letišti navíc získají vstup do vybraných lounge Lufthansa Group.

Takové partnerství nepřináší užitek jen cestujícím, ale i pořadatelům. Mohou s ním dosáhnout na skvělé ceny a přátelské podmínky pro případ nečekaných změn či rušení letů. Navíc se zbaví poplatků zprostředkovatelům a v neposlední řadě mohou sbírat body. Ty pak mohou vyměnit za letenky, rezervace lepších míst, VIP služby nebo také půjčení auta přímo na letišti.

Výhody partnerství s aerolinkou:

  • Výhodné ceny letenek
  • Úspora celkových výdajů
  • Lety po celém světě
  • Vysoká míra flexibility
  • Okamžitá dostupnost letenek
  • Výběr třídy podle vlastních možností

Více se dočtete na www.partnerplusbenefit.com

Další článek