Domovská stránka » Podnikatelské trendy » PODNIKATELSKÉ TRENDY V RODINNÝCH FIRMÁCH PRO ROK 2024
Podnikatelské trendy

PODNIKATELSKÉ TRENDY V RODINNÝCH FIRMÁCH PRO ROK 2024

Ve spolupráci s:
Adobe Stock
Ve spolupráci s:
Adobe Stock

Globální ekonomika se bude ještě nějaký čas vzpamatovávat z pandemie Covid-19. I v roce 2024 její stav výrazně ovlivní válka na Ukrajině a konflikt v Izraeli, což bude mít dopad na veškerý podnikatelský sektor. Rodinným firmám se ale otevřou dveře nových příležitostí pro růst a inovace díky technologickému pokroku a změnám v oblasti chování spotřebitelů.

JUDr. GABRIELA ČERNÁ

advokát

V roce 2024 by měly rodinné firmy investovat především do digitalizace a automatizace, zaměřit se na udržitelnost, personalizaci nabídky, cílenou reklamu na sociálních médiích, kybernetickou bezpečnost a budování silného týmu. Očekává se totiž, že v rodinných firmách budou sílit následující trendy:

Digitalizace a automatizace

Digitální technologie budou hrát zásadní roli v úspěchu rodinných firem, ať už hovoříme o automatizaci procesů, využití cloudových technologií či rozvoji e-commerce. Pokud firmy digitální technologie efektivně využijí, zvýší svou šanci na úspěch v konkurenčním prostředí.

Ochrana duševního vlastnictví

Využijí-li rodinné firmy příležitost k inovacím, bude zásadní hledat řešení, jak své inovativní produkty a služby ochránit prostřednictvím práva duševního vlastnictví formou registrací patentů, ochranných známek a autorských práv.

Udržitelnost

Udržitelnost bude mezi spotřebiteli i investory nadále na vzestupu. Rodinné firmy budou pod tlakem veřejnosti a regulačních orgánů, aby se zaměřily na udržitelnost, zejména v oblasti snižování emisí skleníkových plynů, používání šetrných materiálů a postupů či sociální odpovědnosti.

Naše akce a workshopy najdete ZDE

Personalizace produktů a služeb

Spotřebitelé očekávají stále personalizovanější nabídku. Rodinné firmy, které budou schopné své produkty a služby personalizovat, tedy získají nespornou výhodu.

Sociální média

Sociální média hrají a budou hrát i nadále klíčovou roli v marketingu a komunikaci  se zákazníky. Rodinné firmy, které sociální média efektivně využijí, zejména v oblasti reklamy, budou mít vyšší šanci oslovit své cílové publikum.

Podcast Odolná firma najdete ZDE

Kybernetická bezpečnost

Kybernetická bezpečnost je stále důležitějším pojmem jak pro podniky všech velikostí, tak jednotlivé státy. I rodinné firmy budou muset investovat do kybernetické bezpečnosti, aby se ochránili před úniky citlivých dat.

Změna demografie

Rodinné firmy budou též čelit změně demografie, jejímž důsledkem je stárnutí stávajících pracovníků a celkový nižší počet pracovníků na trhu. Tato skutečnost si vyžádá nové způsoby řízení a motivace stávajících zaměstnanců.

Další článek