Domovská stránka » Podnikatelské trendy » ZAČÍNAJÍCÍ PODNIKATELÉ SE MAJÍ OD KOHO UČIT
  • Podnikatelské trendy

    ZAČÍNAJÍCÍ PODNIKATELÉ SE MAJÍ OD KOHO UČIT

    Ve spolupráci s:
    Adobe Stock
    Ve spolupráci s:
    Adobe Stock

    Informace o podnikání nikdy nebyly tak dostupné jako v dnešním, digitálním, světě. Díky tomu se mohou začínající podnikatelé učit od zkušenějších byznysových předchůdců, vyvarovat se některým chybám a snížit riziko neúspěchu, které je vždy výrazné.

    JIŘÍ ROSTECKÝ

    zakladatel webu MladyPodnikatel.cz

    Co radíte lidem, kteří chtějí podnikat, ale chybí jim know-how?

    Know-how lze získat dvěma způsoby. Praxí a čerpáním ze zkušeností ostatních. Nikdy v historii nebylo zdarma nebo za malý poplatek dostupné takové množství obsahu o podnikání – od knih a časopisů, po podcasty a kurzy. Jen na MladýPodnikatel.cz najdete přes 1 300 rozhovorů s majiteli firem, manažery a dalšími byznysmeny, kteří možná ve svých firmách už dávno vyřešili to, s čím se dnes potýkáte vy. Nedostatkem know-how rozhodně netrpíme. Záleží pouze na tom, zda si ho vezmeme.

    Jaký je podle vás nejlepší a nejbezpečnější způsob financování začínajícího podnikání?

    Mezi slovy „nejlepší“ a „nejbezpečnější“ vnímám velký rozdíl. Pokud jste začínající podnikatel a nemáte s podnikáním zkušenosti, tak doporučuji být maximálně opatrný, předem to konzultovat s někým zkušenějším a investovat pouze tolik, o kolik si můžete dovolit přijít, jelikož existuje velké riziko, že se tak i stane. Nezkušený podnikatel většinou nedokáže vyhodnotit, jaké investice se skutečně vyplatí a zda se vrátí, proto je na začátku může snadno prodělat. Radím tedy, abyste byli opatrní, nechali si poradit od zkušenějších a investovali zodpovědně a bezpečně.

    Jaká témata budou pro podnikatele klíčová v roce 2024?

    Stejná jako vždy. Můj záměr – kam chci firmu dostat a co mi má podnikání přinést. Strategie – jak toho chci dosáhnout a co pro to musím udělat. Lidé – kdo mi s tím pomůže a jak ho získám. Peníze –jak je budu vydělávat a řídit. Obchod – jak budu prodávat a generovat tržby. Efektivita – jak to dělat co nejlépe a nejchytřeji. Tohle se nemění a řešily to už generace podnikatelů před námi. Není důvod si myslet, že my to máme jinak.

    Další článek