Skip to main content
Domovská stránka » Udržitelnost a odpovědnost » CO ZNAMENÁ ODPOVĚDNÁ BUDOUCNOST V PODNIKÁNÍ?
  • Odpovědná budoucnost

    CO ZNAMENÁ ODPOVĚDNÁ BUDOUCNOST V PODNIKÁNÍ?

    Ve spolupráci s:
    Zdroj: Adobe Stock
    Ve spolupráci s:
    Zdroj: Adobe Stock

    Když se řekne odpovědná budoucnost, většina lidí si vlivem dnešního trendu ekologického smýšlení představí globální oteplování, elektromobilitu, třídění odpadu a podobně. Ovšem odpovědnost patří neodmyslitelně i do podnikání. 

    KAMILA ZÁRYCHTOVÁ

    ZAKLADATELKA KONCEPTU PODNIKATELSKÝCH KLUBŮ BUSINESS FOR BREAKFAST

    DÍKY PROJEKTU „BUSINESS FOR BREAKFAST“ PŘINÁŠÍ KAMILA NA ČESKÝ TRH NOVÝ SYSTÉM MARKETINGU ZEJMÉNA PRO MALÉ A STŘEDNÍ PODNIKATELE, A PŘISPÍVÁ TAK KE ZMĚNĚ PODNIKATELSKÉHO PROSTŘEDÍ K LEPŠÍMU.

    Ona odpovědnost v podnikání se netýká jen toho, co a jak vyrábíme, ale také způsobu, jak podnikáme. Co naším podnikáním vytváříme, jak jím ovlivňujeme naše okolí. V tomto ohledu je potřeba se zamyslet nad místem, ve kterém žijeme a chceme, aby se nám v něm žilo co možná nejlépe. 

    Podnikatelské cesty

    Už jen fakt, že hledáme cesty, jak podnikat lokálně, má velký význam. Čím více kvalitních vazeb s místními podnikateli máte a čím více byznysu vytvoříte ve vaší lokalitě, tím lepší podmínky pro obchod a život si vytváříte. Mnozí možná mohou namítnout, že jejich byznys je celorepublikový nebo globální, ale faktem je, že má vždy nějaký lokální dopad. 

    Ona odpovědnost v podnikání se netýká jen toho, co a jak vyrábíme, ale také způsobu, jak podnikáme.

    Poslední léta byla hektická, zaměřena na výkon. Měla jsem příležitost to vidět na podnikatelích v našich networkingových klubech Business for Breakfast. Každý měl spoustu zakázek, aktivit, příležitostí a nikdo neměl na nic dalšího čas. Ani na budování vztahů. Všeho bylo aktuálně dost. 

    Podnikatelské vztahy

    Nyní se ale doba mění. A budovat podnikatelské vztahy, které pomohou, podpoří nebo podají pomocnou ruku až v těžké době, je pozdě. Někteří už to nemusí ustát. A proto, ať je doba, jaká je, vzestup nebo krize, vždy je zapotřebí pracovat na rozvoji dlouhodobých vztahů, které kolem sebe máte a které vám pomohou nejen přihrát výbornou zakázku, ale pomohou vám zvládnout i krize. 

    Každý člověk je odpovědný za to, jaké prostředí, vztahy a aktivity kolem sebe vytváří. Budoucnost bude vždy přinášet dobré i špatné časy. Ale ti, kteří ve svém okolí vytváří hodnoty v podobě dobrých a dlouhodobých vztahů, dělají aktivity, kterými podporují život a rozvoj svého regionu, těm se vždy v budoucnu otevřou nové a nové příležitosti, díky kterým budou úspěšní oni sami i lidé, se kterými spolupracují.

    Každý člověk je odpovědný za to, jaké prostředí, vztahy a aktivity kolem sebe vytváří.

    Velmi silně vnímám, že v poslední době je dáván důraz na individualismus, dělat všechno nejlépe na dálku a online. V jedné studii publikované na TEDu byl zmíněn třígenerační výzkum, že vztahy, které kolem sebe máte, mají zcela zásadní vliv na vaše zdraví, úspěch a spokojenost v životě. A to samé platí i v byznysu. Až budoucnost prověří, co jste dělali „minulé léto“. A podle toho se vám také bude podnikat. 


    V TOMTO ČLÁNKU JSTE SE DOČETLI:

    • Co znamená odpovědná budoucnost v podnikání
    • Networkingový klub Business for Breakfast
    • O podnikatelských vztazích
    • Vytváření hodnot
    Next article