Domovská stránka » Výzkum, inovace a technologie » SVĚT BEZ CIGARETOVÉHO KOUŘE
Výzkum, inovace a technologie

SVĚT BEZ CIGARETOVÉHO KOUŘE

Partnerem projektu: Philip Morris ČR
FOTO: PROFIMEDIA
Partnerem projektu: Philip Morris ČR
FOTO: PROFIMEDIA

Společnost Philip Morris ČR, stejně jako Philip Morris International, vidí budoucnost v bezdýmných alternativách. Svým zákazníkům se snaží zprostředkovat komfortní přechod na méně škodlivý způsob užívání nikotinu.

ARTEM MAZUR

Marketingový manažer

Nedávno jste na český trh uvedli nový produkt IQOS ILUMA. Kde všude ve světě už k jeho uvedení také došlo a co to vypovídá o postavení Philip Morris ČR v rámci celé firmy?

Česká republika je celosvětově teprve sedmou zemí, kde byla IQOS ILUMA uvedena na trh. Je to především díky tomu, že si u nás produkty IQOS v uplynulých pěti letech dokázaly vybudovat velmi silnou pozici. Dlouhodobě tak patříme mezi trhy, kde se daří přinášet dospělým uživatelům, kteří by jinak pokračovali v kouření cigaret, naše nejnovější inovace mezi prvními.

Co všechno obnáší uvedení produktu na trh? Kolik máte obchodních míst a jak probíhá příprava celé akce?

Je to poměrně dlouhý proces počínající přípravou a lokalizací výrobku a pokračující přes analýzy trhu a segmentů, přípravu komunikační a cenové strategie a v neposlední řadě i plánu komercializace a penetrace trhu. Stejně jako v jiných odvětvích jde o celkový přístup vyžadující hlavně preciznost a nulovou toleranci k chybám, z pohledu produktu i komunikace, ale i důkladné kontroly procesů při prodeji samotném.

Díky předchozím zkušenostem jsme od uvedení značky IQOS na český trh udělali velký pokrok v rámci budování našich prodejních kanálů. V současné chvíli máme možnost nabídnout našim dospělým uživatelům informace a výrobky skrze specializovaný web spojený s e-shopem. Zároveň jsme vybudovali síť více než osmdesáti IQOS značkových prodejen nebo IQOS partnerských prodejen. Samozřejmě také nabízíme bezdýmné produkty v téměř 800 prodejnách našich obchodních partnerů.

Tabákový průmysl je obecně velmi regulované odvětví. Jak vašim zákazníkům prezentujete nový produkt?

Při uvedení jakýchkoliv novinek máme výhodu, že se širokou bází zákazníků můžeme komunikovat napřímo, a to skrze naši platformu IQOS CLUB, kde s našimi dospělými uživateli IQOS a členy klubu komunikujeme skrze CRM systém nebo prostřednictvím webu. Ten je za více než pět let působení značky na trhu už dobře etablovaný a naši zákazníci na něj sami chodí pro novinky a další informace.

Ke komunikaci se zákazníky využíváme samozřejmě i už zmíněné sítě IQOS prodejen. Naší snahou je ale oslovovat nejen stávající uživatele, ale především dospělé kuřáky, kterým chceme nabídnout lepší alternativu, než je pokračování v kouření cigaret. K tomu využíváme mimo jiné tabákové prodejny našich partnerů.

Kdo patří do vaší cílové skupiny pro IQOS ILUMA? Jaká očekávání od nového produktu máte?

Chceme všem dospělým kuřákům, kteří by jinak pokračovali v kouření cigaret, umožnit přechod na méně škodlivou bezdýmnou alternativu. Stejně jako předchozí generace, zařízení IQOS tabák nespaluje, ale pouze nahřívá, nevzniká tedy žádný kouř ani popel. Díky tomu produkuje v průměru o 95 % méně škodlivých látek ve srovnání s cigaretami.

Z interního testování, ale především díky zpětné vazbě od uživatelů známe některé nedostatky stávajících produktů, které jsme se rozhodli odstranit. IQOS ILUMA přichází s přelomovým technologickým řešením indukčního ohřevu, které nepoužívá nahřívací čepel, nevyžaduje žádné čištění a zvyšuje uživatelský komfort. Naším cílem je svět bez cigaretového kouře a IQOS ILUMA je ideální příležitostí, jak tuto vizi akcelerovat.

Další článek