Domovská stránka » Ženy v businessu » ERIKA ELIÁŠOVÁ: MÓDA JE VYSOCE TRENDOVÁ A EXPIRAČNÍ ZÁLEŽITOST
Ženy v businessu

ERIKA ELIÁŠOVÁ: MÓDA JE VYSOCE TRENDOVÁ A EXPIRAČNÍ ZÁLEŽITOST

FOTO: Archiv EE

Úspěšná podnikatelka Erika Eliášová, zakladatelka a majitelka společnosti Erika Fashion, se zvládla prosadit v tak konkurenční oblasti, jakou je móda. Jaký je její klíč k úspěchu a jak by měly ženy uvažovat, pokud chtějí podnikat?

ERIKA ELIÁŠOVÁ

zakladatelka a majitelka Erika Fashion

Podařilo se vám vybudovat úspěšnou značku v oboru, kde je velká konkurence a mnoho podniků krachuje. V čem myslíte, že jste jiná a díky čemu se vám daří?

Myslím si, že klíč k úspěchu v jakémkoli oboru je trpělivost a neúnavnost. Já mám štěstí, že moje práce je zároveň i můj koníček. S prací tedy večer usínám a ráno vstávám. Také věřím na nějakou osobní stopu, kterou člověk, ať už chce nebo nechce, ve svojí firmě a značce zanechává. To je obrovská výhoda nás malých firem oproti těm velkým.

Snažím se vystupovat jako tvář svojí značky a budovat i svůj osobní brand a věřím, že i to hodně pomáhá. Nejdůležitější je konzistentnost a trpělivost v kombinaci se schopností si ten svůj byznys správně cenově nastavit a propočítat. Je třeba to dělat srdcem, ale i hlavou.

Podnikat v oblasti módy se na první pohled může zdát jednoduché, jaká je ale pravda a s čím musí člověk zvažující vlastní podnikání v této oblasti počítat?

Občas získávám pocit, že největší milovníci módy jsou buď trendsetteři, anebo amatérští nadšenci, kterým dost často chybí vkus. Ani jedno se ale nedokáže moc trefit do vkusu mainstreamu. A tohle si myslím, že je naše výhoda.

FOTO: Archiv EE

Je tedy třeba počítat s tím, že je důležité trefit se do vkusu co nejvíce lidem. A také se poprat s velkou konkurencí. Jednoduché to určitě není, protože móda je vysoce trendová a expirační záležitost. Co prodáš dnes, nemusíš prodat zítra. Je tedy třeba předvídat a zároveň se trefit do aktuálních trendů a nepřestřelit to. 

Jak myslíte, že vás jako podnikatelku vnímá společnost? Jak těžké je pro ženu získat respekt a uznání v podnikatelské branži?

Myslím si, že společnost vnímá podnikatelky vcelku pozitivně, ale vždy se najde někdo, a jejich hodně, kdo si myslí, že žena-podnikatelka získala vše díky manželovi, příteli apod. Tyhle předsudky přetrvávají. Nicméně já jsem ten typ, který vždycky říká, že můj čas teprve přijde. Má to tu výhodu, že když úspěch nepřichází, netrápí mě to, ale když přijde, tak si říkám super, konečně je to tady.  

Nemyslím si, že cílem ženy by mělo být získání respektu a uznání. Naše společnost na tom není tak zle, abychom tohoto nedosáhli zcela organicky na základě naší dobré práce. 

Myslíte, že by více žen podnikalo, kdyby je od toho jejich okolí tak často neodrazovalo?

Myslím si, že určitě ano. Podle feedbacku, který denně dostávám od svých sledujících na sociálních sítích vidím, že opravdu stačí málo k tomu, aby člověka něco nakoplo do akce. Je ale také důležité si říci, že podnikání opravdu není pro každého. Na tohle téma by mi asi ale kapacita našeho rozhovoru nestačila.

Co byste vzkázala ženám, které zvažují založení vlastní firmy?

Racionálně zvažte všechna rizika a jejich případné dopady. V tomhle uvažujte jako muži. A až správně vyhodnotíte, zda to dává ekonomicky smysl, pak do toho dejte celé srdce, naši úžasnou intuici a ženskou energii. Přesně to náš svět potřebuje.

Další článek
Domovská stránka » Ženy v businessu » ERIKA ELIÁŠOVÁ: MÓDA JE VYSOCE TRENDOVÁ A EXPIRAČNÍ ZÁLEŽITOST
Ženy v businessu

PROČ ŽENY BEROU ZA STEJNOU PRÁCI MÉNĚ PENĚZ?

Ve dnech 27. a 28. 3. proběhne 11. ročník konference Equal Pay Day. Přináší konzistentní postoj a globální pohled, vzdělávání, sebevědomí a komunikaci. 

Fakta, reálné příběhy i emoce

Konference nabízí originální vhled do myšlení a chování žen, aniž by se vyhýbala zkušenostem a postojům mužů. Předkládá realitu, fakta, ale zejména reálné příběhy a emoce, ze kterých se můžete nejvíce naučit. Tradičním tématem je proč ženy stále berou za stejnou práci méně peněz. Každým rokem se však naše pozornost posouvá dále. Hledáme nové trendy v podnikání a v kariéře. Chceme  ukazovat, jak skvělé ženy mezi námi jsou.

Konference Equal Pay Day

Konference přináší skutečný osobní a profesní impuls do životů účastníků. Zabývá se celospolečenským tématem ODPOVĚDNÉHO BYZNYSU, o kterém bude z různých úhlů pohledu hovořit  30 osobností z managementu; HR, PR, CEO, podnikatelů, diplomacie i neziskového sektoru. Mezinárodní účast i fakt, že konference vyvrací mýtus, že nemáme dostatek úspěšných žen, dělá z konference mimořádný zážitek. Díváme se směrem do budoucnosti. Ptáme se, jakou roli hraje a bude hrát odpovědnost a jakou roli v ní již nyní hrají ženy a jaké bariéry si zbytečně stavíme do cesty. Jak začít přemýšlet v globálním měřítku a nebát se jít svými nápady proti proudu.

Lenka Šťastná, prezidentka pořádající organizace Business & Professional Women CR  vysvětluje: „Ženy čelí v byznysu jiným výzvám než muži. Je důležité najít společnou řeč, naučit se ve vztahu k mužům lépe komunikovat a vnímat také jejich názor na otázky související s odpovědným podnikáním a postavení žen v něm. Firmy odpovědně přistupující k různým potřebám svých zaměstnanců prokazatelně dosahují lepších ekonomických výsledků. Pohled na ženy v byznysu je přesto stále zatížen řadou předsudků a stereotypů. O nich se bude na Equal Pay Day také diskutovat.”

Přijďte se inspirovat na konferenci Equal Pay Day, která si dlouhodobě udržuje vysokou profesionální úroveň a zároveň vás bude bavit. Druhý konferenční den je věnovaný mentoringu a stal se už  největším svátkem předávání zkušeností mezi ženami v ČR. Buďte u toho i letos. Svou vstupenku si rezervujte včas na www.equalpayday.cz/vstupenky

Na konferenci letos vystoupí:

  • Mounia El Hilali Acherkouk Yakhlef – CEO & CSO IKEA ČR, HU, SK 
  • Bryan Ayling – GM MARS, Central Europe 
  • Edita Szabóová – GM Mary Kay, CZ & SK
  • Paolo Lanzarotti – CEO Asahi Breweries Europe Ltd 
  • Cliona Manahan – Ambassador to Czech Republic, Ireland
  • Lucie Urválková – místopředsedkyně představenstva & CFO UNIQA
  • Taťána Gregor Brzobohatá – předsedkyně správní rady nadace Krása pomoci, filantropka, Miss World 2006  
  • Ondřej Gregor Brzobohatý 
  • Gabriela Bechyňská – Corporate & Government Affairs Manager CZ/SK & Hungary at Mondelez Europe Services 
  • Roman Stolejda – Managing Director at Programmatic Media.s.r.o 
  • Markéta Fassati – sopranistka a zakladatelka projektu Fassati Art Festival
  • Lenka Simerská – gestorka projektu 22% k rovnosti, MPSV
  • Lucie Mádlová – Executive Director of the Association of Social Responsibility / Czech Goodwill Ambassador 
  • Emma Boishardy – CEO GSK
  • Natalia Stroe – Franchise Country Manager at Coca-Cola Česká republika s.r.o.
  • Kateřina Fišerová – CEO SmartSelling a.s. 
  • Vania Kaneva Minkova – Managing Director of Council of women in business in Bulgaria
  • Kamila Paličková – majitelka Redline expedition s.r.o. / AIDO Group a.s.  
  • Monika Hilm – regionální ředitelka Vienna House 
  • Diana Procházková – ČEPS
  • Jan Vlček – generální ředitel TV NOVA

Během druhého dne, 28. 3. 2020, bude 65 ženských osobností předávat své zkušenosti těm ženám, které pracují na své kariéře nebo podnikání. Již předem se budete moci registrovat ke stolům, které povedou například: 

  • Zuzana Lošáková, Mars, Corporate Affairs Director Central Europe
  • Hana de Goeij, TV NOVA, Brand and Innovation Manager
  • Lucie Urválková, Uniqa pojišťovna CZ, finanční ředitelka a místopředsedkyně představenstva 
  • Radmila Pinkavová Jirkovská, TV NOVA, ředitelka HR sekce
  • Tereza Zavadilová, šéfredaktorka deníku E15  

ale třeba také Taťána Gregor Brzobohatá nebo Mirka Čejková. 

5 různých mentorek během jednoho dne – to ženám může změnit nejen jeden den, ale celý život.  

Další článek