Domovská stránka » Ženy v businessu » NAJDĚTE PRO SVŮJ BYZNYS KLÍČOVÉ LIDI
  • Ženy v businessu

    NAJDĚTE PRO SVŮJ BYZNYS KLÍČOVÉ LIDI

    Ve spolupráci s:
    Adobe Stock
    Ve spolupráci s:
    Adobe Stock

    Výběr správného dodavatele či obchodního partnera je klíčovou záležitostí každého podnikání. Vaše spolupráce bude mít přímý vliv na veškeré další aktivity firmy a její působení na trhu. A pokud opravdu hledáte podnikatele, se kterým máte dlouhodobé plány, je potřeba věnovat výběru velkou pozornost.

    KAMILA ZÁRYCHTOVÁ

    Zakladatelka a spolumajitelka Business for Breakfast Česká republika

    Na dlouhodobé spolupráce působí v horizontu času mnoho aspektů. Můžete být při výběru sebeopatrnější, získat ty nejlepší reference, avšak vždy je potřeba počítat i s tím, že přes všechno vaše úsilí nemusí spolupráce nakonec dopadnout dobře. Pokud to ale předvídáte, dokážete se s takovou situací dobře vypořádat. Vždy je ale lepší eliminovat rizika neúspěšné spolupráce hned na začátku.

    Doporučení hraje užitečnou roli

    Hledáte-li opravdu klíčového obchodního partnera, který bude mít „ruce“ na vašich stěžejních aktivitách, jako je software či obsluha primárních zákazníků, ujasněte si přesně, koho hledáte a ptejte se v okruhu svých kontaktů.

    Díky doporučení se totiž dostanete k člověku, se kterým má někdo zkušenost, díky čemuž získáte první zpětnou vazbu. A ta už mnohé napoví. Pokud můžete, dejte si na čas a pátrejte po dalších referencích. 

    Pro méně významné spolupráce často stačí osobní setkání. Nejen, že je důležité, aby druhá strana splňovala vaše kritéria pro spolupráci, ale měli byste se ujistit, že vám „sedí“ i jako člověk. 

    JAK NETWORKING NA BforB PROBÍHÁ? ZJISTĚTE TADY

    Stěžejní věcí je určit si pravidla, podle kterých se spolupráce bude odvíjet. Co, jak a kdy přesně očekáváte a především, co se stane, když se podmínky spolupráce nenaplní? Budete požadovat plnění navíc? Sankce? Jaký zvolíte postup? Jak proběhne proces reklamace?

    Pokud si na tyto otázky odpovíte už na začátku spolupráce, řešení případných konfliktních situací pro vás pak bude mnohem jednodušší, a to finančně i časově. 

    Současná doba je plná změn, ne vždy musí nutně platit to, co jste si slíbili, když jste začínali spolupracovat. A pokud jste za dobu spolupráce v druhém našli loajálního partnera, který sice nedoručil, co slíbil, ale je ochotný hledat cestu, je daleko lepší udělat malý ústupek a společnou cestu najít než měnit obchodního partnera.

    NAVŠTIVTE NEZÁVAZNĚ KLUB VE VAŠEM MĚSTĚ. JEDNOTLIVÉ KLUBY NAJDETE ZDE

    Kde hledat ty správné kontakty?

    Jedno networkingové pravidlo říká, že kdokoli, koho hledáte, je „6 lidí“ od vás. Tedy kontakty, které hledáte, jsou pravděpodobně už někde blízko a je jen na vás, abyste jich využili. Jak? Stručně si připravte, koho hledáte a ptejte se všech, se kterými se obchodně setkáváte.

    Mnoho lidí ve vašem okruhu kontaktů jistě rádo pomůže. Nevynechejte ani rodinu, přátele či ty, o kterých si zdánlivě myslíte, že vám v podnikání pomoci nemůžou. 

    CHCETE SE STÁT ČLENEM KLUBU? KLIKNĚTE TADY

    Může pomoci networking?

    Pokud uchopíte networking jako součást své obchodní strategie a přistoupíte tak k němu, pak vám zcela jistě může pomoci nejen získat nové zákazníky, ale hlavně strategické obchodní partnery a dodavatele. Je ovšem zapotřebí nestavět se k networkingu jako k akci, kde nalovím pár nových kontaktů, které umístím do své databáze, ale jako k nástroji, prostřednictvím něhož si jdete pro své výsledky.

    Networking může být i ztrátou času, pokud nevíte jak na něj. Ale na druhou stranu, pokud ho ovládáte, dokážete zcela významně posunou své podnikání vpřed. 

    Další článek