Domovská stránka » Zodpovědná společnost » KOMUNIKACE – ZÁKLAD ZDRAVÉHO PRACOVNÍHO PROSTŘEDÍ
  • Zodpovědná společnost

    KOMUNIKACE – ZÁKLAD ZDRAVÉHO PRACOVNÍHO PROSTŘEDÍ

    ČMAPM
    ČMAPM
    Adobe Stock

    Správná a dostatečná komunikace vede k vytvoření bezpečného a zdravého pracovního prostředí, kde jsou zaměstnanci spokojení a mohou se dále rozvíjet.

    KATEŘINA HARING

    čestná prezidentka ČMAPM

    Co mohou firmy dělat, aby se jejich zaměstnanci cítili bezpečně, byli sami sebou a posilovali své silné stránky?

    Především správně komunikovat, proč je důležité své silné stránky a talenty znát, že to pomůže k větší efektivitě práce a také radosti z ní, a to na obou stranách. Je potřeba budovat otevřenou, upřímnou a bezpečnou komunikaci s tím, že se nikdo nemusí bát ztráty zaměstnání. V důsledku to může přispět k úpravě či změně pracovní náplně přijatelné pro obě strany. Bývá však těžké si najít čas a umět naslouchat.

    Důležitý je také sebekritický pohled zaměstnance. Úlohou vedoucího pracovníka proto je, aby dovedl zaměstnance motivovat k sebepoznání a současně, aby vyslechl názor druhé strany. Posilování silných stránek je pak o vzájemné důvěře a ochotě nejen kompetence předávat, ale také je dobrovolně na sebe brát. S větší zodpovědností, pak roste také míra zkušenosti a ochota řešit složitější úlohy, které v důsledku pomohou prosperitě společnosti i osobnímu růstu samotného zaměstnance.

    Jaký přístup kolegů a vedení nejvíce oceňují ženy a jaké to je být ženou na vedoucí pozici?

    Ženy jsou rády, když je jim nasloucháno a porozuměno v situacích, kdy je těžké skloubit práci a péči o rodinu. Mám na mysli situace, kdy nečekaně onemocní dítě a žena přebírá pečovatelskou roli, když musí být včas ve školce, aby jej vyzvedla a ve spoustě dalších situací, které život přináší. V takových případech se hroutí všechny termíny. Pro zaměstnavatele to bývá těžké a náročné stejně jako pro ženu. Proto je fajn si pro takové případy sjednat zásady, jak a kdy práci dělat a jak řešit nenadálé situace.

    Znám spoustu žen ve vedení, které jsou v takové roli velmi sebevědomé a možná občas i tvrdé, ale znám i takové, které jsou příliš vstřícné a o svých rozhodnutích pochybují. Ženy všeobecně hůře vnímají, pokud nejsou svým okolím přijímány dobře, a to se na vedoucí pozici stává často. Chce to dostatečné sebevědomí a jasný cíl, který je potřeba neustále komunikovat kolektivu.

    Přidejte se k nám a klikněte ZDE!

    S jakými komentáři a chováním se ženy na pracovišti setkávají a jak velkou roli má ženská rivalita?

    Myslím si, že už to není o nevhodných komentářích ze strany mužů, pokud vaše otázka směřuje sem. Ale dost možná se setkáváme se sofistikovanějšími projevy, které nejsou vždy na první pohled vidět. Ženská rivalita je téma, které jsem osobně jako zaměstnavatel nikdy nepochopila. Ženy si vzájemně nepřejí a donášejí jedna na druhou.

    Jak pomoci ženám, aby nemusely bojovat jedna proti druhé, ale mohly se navzájem podporovat?

    Recept a patent na to nemám, ale vždy se mi osvědčila pochvala za dobře provedenou práci, ale také zpětná vazba, když se něco nepovedlo. Ta je možná ještě důležitější, protože bez zpětné vazby se člověk nebude dále rozvíjet a posouvat. 

    Naše projekty

    Další článek