Domovská stránka » Zodpovědná společnost » VLASTINA SVÁTKOVÁ: ŽENY MUSÍ PODNIKAT!
  • Zodpovědná společnost

    VLASTINA SVÁTKOVÁ: ŽENY MUSÍ PODNIKAT!

    FOTO: MUIP

    Herečka, spisovatelka a podnikatelka Vlastina Svátková preferuje kvalitu produktů před kvantitou a podporuje odpovědný přístup k naší planetě. Proč věří spíše malým značkám a co si myslí o ženách v businessu?

    VLASTINÁ SVÁTKOVÁ

    Herečka, spisovatelka, podnikatelka

    Jako malá jste chtěla být popelářkou. Jak vnímáte odpad, recyklaci a cirkularitu dnes?

    Chtěla jsem být popelářkou hlavně proto, že jsou lidé schopni vyhodit i vzácné věci, které jim již nepřijdou zajímavé, ale pro někoho jiného by to mohly být poklady. A „záviděla“ jsem popelářům, že třeba na nějaký ten poklad narazí. Jde o to mít cit pro věci, které budou vzácné a nadčasové i za desítky let. Což je jeden z pohledů na recyklaci. Nepotřebuji se pořád zahlcovat novými věcmi, které dnes už skoro nic nevydrží. Mě zajímá móda a design, které vydrží léta, jsou kvalitní, a precizně provedené. Zkrátka umělecká díla.

    Co pro vás znamená odpovědný přístup?

    Nejspíš nemávnout nad vším rukou a neříct si: „Je to stejně jedno, když to budu dělat jenom já, planetu to nezachrání.“ Když si tohle ale řekne každý, tak opravdu nic nezachráníme. Vše je o změně myšlení. Proč to děláme? Proč nám na tom záleží? Jaký svět chceme vytvořit pro naše děti a co je chceme naučit? Nelze zavírat oči a tvářit se, že se nás to netýká. A stačí udělat alespoň něco. I malou věc. 

    Vnímáte šetrnost k přírodě a kvalitní péči o zaměstnance jako závazek, který firmy v dnešní době vůči společnosti mají?

    Mám závazek jenom vůči sobě, abych dělala věci co nejlíp dokážu a snažila se být dobrým člověkem, který žije dobrý život. 

    Zaměstnance nemám, mám kolegy, lidi, které si vybírám ke spolupráci, protože jim věřím, protože mě inspirují, protože mají talent na něco, na co já ne. Nepotřebuji, aby někdo pro mě pracoval, potřebuji, aby někdo pracoval se mnou a fungovalo to.

    Naše produkty milujeme a sami je nosíme, což je hodně důležité. Za každým produktem stojíme a chceme jen to nejlepší. A právě proto našim klientům říkáme: „Nepotřebujete hromady věcí, desítky pozlacených levných šperků, které vám za pár měsíců zčernají. Raději si počkejte a kupte si jeden kus, který budete mít navždy, a ještě ho zdědí vaše dcery.“ To je moje filosofie. Nesnáším hromadění věcí.

    FOTO: Petra Klačková

    Ovlivňuje povědomí o aktivitách firem vaše nákupní chování? Vybíráte si záměrně zelenější firmy, značky a produkty?

    Občas se stane, že mě dobrý marketing ovlivní a nedopadne to dobře. Jakmile ztratí nějaká značka moji důvěru, už jí nedávám druhou šanci. Jsem spíš skeptik a vím, jak to funguje. Věřím spíš malým značkám, které místo investice do křiklavé reklamy investují do obsahu, do kvality produktů. 

    Sama jste úspěšnou podnikatelkou, co si myslíte o podpoře žen v businessu? Měly by ženy více podnikat?

    Ženy musí podnikat! Žena má totiž obrovskou schopnost intuice, vidí v barvách, dokáže se emocionálně napojit a pokud chcete dělat produkty nebo služby založené na autenticitě a pravdě, je to potřeba. My ženy jsme hodně silné, což může mnoho mužů iritovat, ale naštěstí je na světě ještě dost moudrých mužů, které může silná žena inspirovat k vlastnímu seberozvoji. Věřím, že když se setká moudrý muž s moudrou ženou, můžou se vzájemně posouvat k velkým věcem. 

    Další článek