Domovská stránka » Zodpovědná společnost » ŽENY NEPOTŘEBUJÍ DALŠÍ TEORII, ŽENY POTŘEBUJÍ PRAXI. A TAKÉ PŘÍLEŽITOST
  • Zodpovědná společnost

    ŽENY NEPOTŘEBUJÍ DALŠÍ TEORII, ŽENY POTŘEBUJÍ PRAXI. A TAKÉ PŘÍLEŽITOST

    holky z marketingu
    Ve spolupráci s:
    FOTO: Holky z marketingu
    holky z marketingu
    Ve spolupráci s:
    FOTO: Holky z marketingu

    Jsem spoluzakladatelkou vzdělávací platformy #HolkyzMarketingu, jejíž misí je pomáhat ženám na pracovním trhu pomocí vzdělávání. Ročně projde našimi kurzy tisíce žen. Předat jim know-how ale nestačí. 

    Aneta Martinek

    ANETA MARTINEK

    Co-Founder #HolkyzMarketingu

    Všechny vzdělávací kurzy, které pořádáme, jsme stavěly na potřebách žen z naší komunity. Velmi často za námi chodily a dávaly nám zpětnou vazbu, proč zrovna tohle místo nedostaly nebo proč se na něj ani nemůžou přihlásit. Věděli jste, že se žena nepřihlásí na inzerát, pokud nesplňuje 100 % všech požadavků? Mužům stačí splňovat jen 60 %, aby se cítili dost sebevědomí na to se přihlásit. 

    Juniorní Akademie

    Na základě poptávky a potřeb trhu, tedy naší komunity, jsem začaly stavět vzdělávací platformu. Prvním programem, který na potřeby reagoval, byla Juniorní Akademie. Na trhu v té době nebyl komplexní program, který by nepotřeboval alespoň základní znalost marketingu. Zároveň jsme věděly, že ženám nestačí jen teorie a praktická zkouška nástrojů v marketingu. Potřebují praxi. Potřebují mít ve svém životopise uvedené zkušenosti, aby jim firmy vůbec odpověděly. A proto vznikl koncept práce týmů z Juniorní Akademie s reálnými klienty.

    Studentky po dobu Akademie 3měsíční pracují na marketingové strategii pro reálného klienta. Do svého životopisu tak přidají reálnou praxi, referenci od klienta a členek svých týmu. Díky jednomu vzdělávacímu programu mají teorii, praktické zkušenosti a praxi. Nadstavbou pro ně je, že pak jako komunita navazujeme vztah s firmami, které hledají juniory do marketingu, a tak propojujeme vzdělávání a pracovní trh. 

    Bez praxe? Jen stěží

    Pokud přemýšlíte nad vzděláváním žen, nepřemýšlejte jen o předání know-how. V českých vysokých školách je 63 % absolventek žen. Vzdělané jsou dost. Chybí jim praxe, chybí jim propojení s praktickými zkušenostmi. A stejně tak tomu napovídají i požadavky zaměstnavatelů, protože praxe je pro ně při posuzování životopisů na prvním místě. Ať už se jedná o programy, kde se teorie zkouší rovnou v praxi nebo programy zaměřené na mentoring, kde seniorní mentor předává zkušenosti juniornější mentee.

    Nezapomínejte při tvorbě nebo výběru vzdělávacích programů na to, aby se poptávka potkávala s nabídkou. Ptejte se zaměstnavatelů, co potřebují od svých lidí. Sledujte trendy, kam se vzdělávání posouvá. A také nezapomínejte na odborníky, kteří vám s tím mohou pomoci. Ať už metodiky nebo profesionály, kteří obsahu a danému tématu rozumí.

    Další článek